Första inlägget- Hur allt började

19 April: 

 

Jag har under en tid haft tanken att starta en blogg. Detta för att jag inte har någon att prata med om allt som händer runt omkring mig just nu. Men till det stora hela så har jag och min älskade sambo bestämt oss för att skaffa barn! Vi är så himla glada över detta!

 

Innan jag träffade min sambo hade jag ett väldigt dåligt förhållande. vi bodde tillsammans och jag var väldigt kär i honom men han var också ganska elak mot mig, vilket jag blundade för. Någon månad innan jag skulle fylla 25 pratade vi om att skaffa barn. Jag var överlycklig! har alltid velat ha barn och det kändes som tiden var inne. Men på min 25årsdag blev det kaos och vi bråkade. Jag flyttade till min mamma i några dagar, sedan blev vi sams och allt var som vanligt, trodde jag.

2 månader senare fick jag anonyma meddelanden från någon som tagit bilder på min dåvarande sambos bil. Den stod parkerad utanför ett lägenhetshus och den anonyma skrivaren skrev att han träffade en annan tjej. Jag konfronterade honom men han ljög ihop en historia som jag blåögt trodde på. 1 vecka senare kom allt fram när tjejen det handlade om skrev till mig och frågade om jag och min dåvarande sambo var tillsammans. Fick då reda på att dom dejtat och träffades under tiden jag bodde hos min mamma. i 2 månader hade han alltså träffat hennes barn, sovit på hotell, gått på resturang. Medans jag trodde han jobbade. Så jag tog mitt pick och pack och drog! Bodde hos min i 3 månader tills jag fick en egen lägenhet. Fick sedan reda på att han hade haft sex med en annan tjej kring jul, alltså några månader innan den andra tjejen.

Jag var helt förkrossad såklart. Min dröm om barn försvann på en sekund, men tur var väl det för idag är jag lyckligare än någonsin, men jag kommer till det!

 

Medans jag bodde hos min bror började jag prata med en kille. Vi var bekanta och hade gemensamma vänner, och han visste vem mitt ex var. Han var snäll mot mig, lyssnade och förstod mig då hans ex också varit otrogen. Vi bestämde oss för att träffas och han bjöd mig på pizza. Då bara som vänner. Vi började träffas mer och mer och en dag kysste han mig. jag blev så chockad och rädd då jag inte var van vid att någon rör mig ( mitt ex ville knappt ta i mig) och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Jag berättade hur jag kände och visste inte om jag var redo för ett nytt förhållande så snabbt och han kände samma men vi fortsatte träffas. Efter att ha träffats lite över en månad blev han konstig och tillslut ville han bara vara vänner. Jag blev ledsen och sårad igen. Som tur var hade jag mina vänner och min familj som stöttade mig otroligt mycket!

Dagarna gick och jag och min familj skulle åka på en utlandssemester som jag längtade till. Jag försökte glömma den fina killen men det var svårt. Dagen innan jag skulle åka på resan så skrev han till mig. Han undrade om jag ville följa med honom om några vänner till en bilutställning som anordnades årligen. Det är inte direkt mitt intresse men ville hellre vi skulle vara vänner än ingenting alls så jag svarade ja. Vi hade en riktigt kul dag! Hans vänner va snälla och vi fikade och gick runt på utställningen. Han visade inget direkt intresse men han kanske bara var blyg.

 

Jag åkte på min resa och när jag kom hem ville han träffas igen. Han skrev i ett sms att han hade saknat mig under tiden vi varit ifrån varandra och att han var redo att satsa om jag ville det. Så jag bestämde mig för att träffas igen. Han bjöd mig på kinamat och vi bara pratade, hur mysigt som helst! Vi fortsatte träffas, dejtade i 5 månader innan jag frågade vart vi stod och där och då blev vi ett par. Jag var så lycklig!

Vi nästan bodde hos honom, så efter ett tag sa jag upp min lägenhet och flyttade till honom. Jag var så säker på att jag skulle leva ihop med honom så det kände nästan töntigt att jag va ledsen över mitt ex som var en stor idiot när jag nu äntligen hittat min drömkille. Han ville ha med mig överallt, gav mig komplimanger, fick blommor och behandlade mig som man ska. Min familj älskade honom och jag hade aldrig träffat en bättre kille.

 

Idag är vi nyinflyttade i ett fint hus i en by på landet. Vi förlovade oss 15 februari 2018 och nu är det dags att starta familj.

Därför har jag startat denna bloggen så jag kan skriva av mig lite när jag känner för det!

Den 15 december 2017 slutade jag med mina p-piller. Har börjat äta folsyra varje dag som tydligen är bra när man väl blir gravid.

Februari,Mars och April har jag använt mig av ägglossningstester och prickat in men ändå har det inte blivit något plus på stickan. I maj är det ett halvår sedan jag slutade med pillren och 6.e försöket.

Har just nu min mens och har fått tips på forum att man ska ha sex varannan dag för att få bästa kvalitén på spermierna. När min mens är slut ska vi köra på den metoden!

 

Hoppas verkligen på att få plussa snart! Kram "Mia"

Kommentera här: